Vize Başvuru Bilgileri

Kurumsal müşterilerimizin vize başvurularına ışık tutabilmek için kapsamlı bir vize başvuru bilgileri içeriği hazırladık. Sayfamızı sürekli güncel tutmaya ve doğru bilgileri zamanında yansıtmaya özen gösteriyoruz. Ancak ülkemizde vize uygulamalarının ani ve sürekli olarak değişebilmesi, ilgili ülkenin konsolosluğu ve/veya büyükelçiliği ile irtibata geçmenizi gerektiriyor.

Vize Başvurularında Dikkat Edilecek Hususlar

  • Türkiye’deki büyükelçilik, konsolosluk ve başkonsolosluklara yapılan vize başvurularında yükümlü olduğunuz her türlü kural, ilgili ülke tarafından belirleniyor. Her ülkenin vize başvurusu için uygulanması gereken prosedürler ve arzu edilen dokümanlar değişiklik gösterebiliyor.
  • Vize başvurusu yapılırken geçerli pasaportunuzda boş vize sayfası bulunması gerekiyor.
  • Pasaportlar, sahibi tarafından mutlaka imzalanmalı ve en az altı ay geçerli olmalı.
  • Vize müracaatı yapılırken ilgili ülkenin "Vize Formu" doldurulmuş ve imzalanmış olmalı.
  • Vize formunun mutlaka başvuru sahibi tarafından doldurulmuş olması ve başvuru sahibi tarafından imzalanması gerekiyor. Vize formu üzerindeki imzanın, pasaporttaki imza ile karşılaştırılacağını unutmayalım.
  • İlgili ülkenin istediği kriterlere uymanız, vize formu ve son halinizi yansıtan fotoğrafla başvurmanız gerekiyor.
  • Özellikle eski tarihli bir pasaportta kullanılan fotoğrafın aynısını vize formu ile birlikte göndermemelisiniz. Bu, vize başvurusunun hemen reddedilmesine yol açıyor.
  • Konsoloslukların, başvurunun kabulünden itibaren vize işlem süreleri, ilgili vize türüne ve başvuru yapılan ülkeye ve yoğunluğuna göre değişebiliyor.
  • Vize başvurularınızı, seyahatlerinizden mümkün olduğu kadar önce yapmaya gayret etmelisiniz. Pasaportların geri veriliş sürelerinin özellikle bayram, sömestr, paskalya, fuar ve yılbaşı gibi yoğun dönemlerde daha da uzayabileceğini hatırlatalım.
  • Sitemizde verilen bilgiler konusunda, Vespucci Turizm  ilgili ülkenin Türkiye’deki diplomatik temsilcilikleri hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Pasaport Almak İçin

Ülkemiz, uluslararası standartlardaki e-pasaportları 1 Haziran 2011 itibariyle kullanmaya başladı. E-pasaport başvuruları Türkiye'de 81 il ve 110 ilçe emniyet müdürlüğüne, yurt dışında ise bağlı bulunulan konsolosluklara yapılabiliyor.

Kısaca e-pasaport başvurunuzu ilgili pasaport şubesine şahsen giderek ve sıra numarası alarak yapabiliyor, başvuru işleminizi dilerseniz çağrı merkezi aracılığıyla veya www.e-pasaport.gov.tr sitesinden randevu alarak da gerçekleştirebiliyorsunuz.

Randevu talebinde bulunmadan önce, başvuru için gerekli belgelerle ilgili ayrıntılı açıklamaları dikkatle incelemenizi ve başvuru belgelerini önceden hazırlamanızı öneriyoruz.

Umuma Mahsus Pasaport Harçları  (2017)

Süre Harç Bedeli Pasaport Defter Bedeli Toplam Ücret
6 AY 120.1 TL 94.00 TL 214.1 TL
1 YIL 175.5 TL 94.00 TL 269.5 TL
2 YIL 286.4 TL 94.00 TL 380.4 TL
3 YIL 406.7 TL 94.00 TL 500.7 TL
4-10 YIL 573.1 TL 94.00 TL 667.1 TL

Not: Münferit ve müşterek pasaportlarda, pasaportta kayıtlı her kişi için ayrı ayrı harç alınıyor. Refakatte kayıtlı 7 yaşından küçük çocuklardan harç alınmıyor. Süre uzatmaları da aynı miktarlarda harca tabi tutuluyor.

Yurt Dışı Çıkış Harçları

  • Bakanlar Kurulu kararıyla, Türkiye Cumhuriyeti pasaportu ile yurt dışına çıkış yapanlardan çıkış başına 15 TL harç alınıyor. Buna göre bu ücretten muaf kişiler şunlar:
  • Çıkış tarihi itibarıyla yurt dışında oturma izni bulunanlar,
  • 7 yaşını doldurmamış olanlar,
  • Yurt dışına ticari amaçla sefer yapan kara, deniz, hava ve demiryolu toplu taşıma ve yük taşıma araçlarının mürettebatı.